המהפכה של ליצמן: אפליקציה חדשנית והמתנה של עד רבע שעה במיון

    חיים הלר 1 Comment on המהפכה של ליצמן: אפליקציה חדשנית והמתנה של עד רבע שעה במיון
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ממתין להכרעת מועצת גדולי התורה היום (חמישי) האם ימונה לשר הבריאות, מתברר שהוא לא נח על זרי הדפנה, וכבר גיבש רפורמה בחדרי המיון שצפויה להיכנס לתוקפה כבר בשנה הקרובה.

    על פי הדיווח ב'גלובס' ריכזו אנשי משרד הבריאות עבודת מטה בעניין, והתברר שחלק מהעומסים בחדרי המיון נרשמו במקומות שבהם קופות החולים לא נתנו מענה מעבר לשעות הפעילות הרגילות. מהסיבה הזו, במסגרת הרפורמה החדשה יוקמו כ-10 מוקדים חדשים שישמשו את מבוטחי הקופות. מי שיקים את המוקדים הן קופות החולים או גופים פרטיים, שיספקו לקופות את השירות, כדוגמת "טרם".

    במקביל, קופות החולים יזכו לתמרוץ עבור חיזוק המוקדים הקיימים והגברת שעות הפעילות שלהם. בחלק מהמקומות המוקדים יעבדו 24 שעות ביממה.

    במסגרת הרפורמה, דורשים במשרד הבריאות כי מהעת שהחולה נרשם בדלפק המיון, לא תעבור יותר מרבע שעה עד שיאובחן על ידי אחות. האחות תנפיק למטופל מספר שילווה אותו לאורך הביקור במיון, כאשר המספר הזה ישקף את דחיפות המקרה. באמצעות אפליקציה מיוחדת, המטופל יוכל לראות מהי הבדיקה הבאה שמחכה לו וכמה ממתינים לפניו.

    לצורך כך הוקצו 70 תקנים לאחיות חדשות על מנת לקצר את זמני ההמתנה.

    במסגרת הרפורמה תושק אפליקציה שתאפשר לציבור לראות בכל זמן נתון את שיעורי התפוסה בכל חדרי המיון. כך, אם מישהו מתגורר למשל בגבעתיים, הוא יוכל לבדוק את העומסים בשיבא, איכילוב, וולפסון ובילינסון, ועל פי זה להגיע לחדר המיון העמוס פחות. כך גם בירושלים שבה פועלים שני בתי חולים, ובחיפה, שבה פועלים שלושה.

    בנוסף יתוגבר כוח האדם בחדרי המיון, בין היתר על ידי 60 מומחים ומתמחים ברפואה דחופה. בנוסף יוקצו 100 תקנים לפרמדיקים, שיגוייסו לחדרי המיון כדי לשמש בתפקיד חדש בשם "עוזר רופא".

    בנוסף לכך יועסק בכל חדר מיון גם הנדסאי תעשייה וניהול. התפקיד שלו יהיה לייעל את שיטות העבודה, לזהות את צווארי הבקבוק שיוצרים עומסים, להתריע ולספק פתרונות. 56 תקנים כאלה הובטחו ועוגנו במסגרת תקציב המדינה לשנת 2016, כמו יתר התקנים החדשים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחיות יש !
      אין רופאים
      שלא נצטרך